הפסיק את המגעים? בנט נפגש עם לפיד ועם גנץ

אליהו גרין 3 Comment on הפסיק את המגעים? בנט נפגש עם לפיד ועם גנץ

האם יו"ר ימינה אכן זנח את המגעים להקמת ממשלה עם לפיד, כפי שפורסם לפני כשבועיים? היום נפגש בנט עם לפיד ועם גנץ | בציונות הדתית מאשימים: "אם הם היו נוטשים את המגעים – היו עריקים והייתה קמה ממשלה"

נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בנט ממשיך להתקדם לממשלה עם לפיד: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו היום (חמישי) במטרה להמשיך ולדון בהקמת ממשלה. כך פרסם העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, על פי הפרסום שאר חברי ימינה, ובהם בכירת המפלגה איילת שקד לא עודכנו בפגישה. מוקדם יותר הערב פורסם, כי בנט נועד היום גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

הפרסומים מתחברים לדבריהם של חברי מפלגת הציונות הדתית, שטענו כי בנט מעולם לא נטש את המגעים עם לפיד וכי הפרסום על כך נועד לצורך הורדת הלחץ הציבורי בלבד.

כזכור, כשהחלה ההסלמה בדרום לפני כשבועיים ועל רקע מבצע שומר החומות והמהומות ברחבי הארץ, פורסם כי יו"ר ימינה הפסיק את המגעים להקמת ממשלה עם לפיד וחידש את המשא ומתן עם הליכוד. זאת, לאחר שהמשא ומתן כמעט הבשיל לכדי חתימה ואם לא ההתחממות במצב הביטחוני – יתכן שתוך יומיים הייתה קמה ממשלה בראשות בנט ברוטציה עם לפיד.

אתמול (רביעי) מסר יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצהרה לתקשורת, בה טען כי בנט ושקד שיקרו כשהצהירו על הפסקת המגעים והאשים אותם בהמשך חתירה להקמת ממשלה עם השמאל: "הסיבה היחידה שבגללה לא קמה ממשלת ימין כפי שהציבור מצפה שתקום- היא החתירה שלהם להקמת ממשלת שמאל", אמר סמוטריץ'.

ח"כ אוריק סטרוק, ממפלגתו של סמוטריץ' אמרה הערב (חמישי), דברים דומים בריאיון ל'קול חי'. סטרוק טענה כי לאחר הצהרת בנט על עזיבת גוש ה'שינוי', כבר הבשילו המגעים עם עריקים שהיו משלימים את האצבעות החסרות לממשלה בראשות נתניהו, אך הדבר נמנע רק בשל סירובם של בנט ושקד לזנוח באמת את המגעים עם השמאל. "אם הם באמת היו עוברים חזרה לימין כפי שכולם חשבו, אני אומרת בוודאות שזה היה מייצר תנועה שבעקבותיה היו מגיעים אותם עריקים".

יצויין, כי בכירת ימינה, ח"כ איילת שקד הגיבה אתמול (רביעי) לסמוטריץ' בהצהרה לתקשורת משלה, בה טענה כי סמוטריץ' משקר: "לפני שעתיים, עמד כאן בצלאל סמוטריץ' ושיקר לציבור בפנים", טענה שקד וכינתה אותו "גדול מכשילי ממשלת הימין".

במקביל, הערב פורסם כי גם המשא ומתן בין הליכוד וימינה על סף הבשלה, אך טרם נחתם. ככל הנראה מאותה סיבה, שבנט עדיין שוקל להקים ממשלה עם לפיד.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    הבן אדם לא יכול להישאר באתו מקום יותר משבוע